Over ons

Unternehmen_Header (3)

The Culture
of Beauty.

Geworteld in de cultuur van schoonheid

laat La Biosthétique deze in ieder

mens tot bloei komen.

Unternehmen_Header (3)

The Culture
of Beauty.

Geworteld in de cultuur van schoonheid

laat La Biosthétique deze in ieder

mens tot bloei komen.

Met onze 360° benadering van holistische schoonheid: La Biosthétique biedt een uitgebreid assortiment verzorgingsproducten, van hoofd- en gezichtsverzorging tot haarverzorging, styling, kleuring en make-up. We bekijken huidverzorging vanaf de basis en ontwikkelen zeer effectieve cosmetische producten die zijn afgestemd op jouw individuele behoeften.

5

Gisteren

”Wie iemands haar verzorgt, streelt zijn ziel” - deze woorden van de oprichter van ons merk, Marcel Contier, vatten de filosofie van ons bedrijf perfect samen. Meer dan zeven decennia geleden revolutioneerde de Franse biochemicus de wereld van haarverzorging met een even eenvoudige als geniale aanpak: de combinatie van “Bios', leven, met 'Esthétique', esthetiek.


Geïnspireerd door de holistische aard van al het leven, hebben we productlijnen ontwikkeld die het lichaam

niet zien als de som van de delen, maar als een geheel. Van de hoofdhuid tot de tenen - de focus ligt op de volledige lichaamsverzorgingsroutine.

Corporate-Production-14-2-3-sRGB-0322-(1)_Filter

Morgen

We kijken niet alleen terug op een rijk verleden, maar richten ons ook op de toekomst. Hoe willen we leven en hoe willen we schoonheid definiëren?


Deze vragen sturen ons onderzoek en onze ontwikkeling. De focus ligt hierbij op producten die niet alleen een selectieve, maar ook een duurzame werking hebben. Het behoud van hulpbronnen bij de productie, de bescherming van het milieu en het bevorderen van een duurzame levensstijl zijn belangrijke aandachtspunten.


Als familiebedrijf hechten we bijzonder veel waarde aan langdurige, vertrouwensvolle relaties met medewerkers en partners.

Corporate Production 14 2-3 sRGB 0322_1

Morgen

We kijken niet alleen terug op een rijk verleden, maar richten ons ook op de toekomst. Tegelijkertijd op de toekomst. Hoe willen we leven en schoonheid definiëren?


Deze vragen sturen ons onderzoek en onze ontwikkeling. De focus ligt hierbij op Producten die niet alleen een selectieve, maar ook een duurzame werking hebben. Het behoud van hulpbronnen bij de productie, de bescherming van het milieu en het bevorderen van een duurzame levensstijl zijn belangrijke aandachtspunten.


Als familiebedrijf hechten we bijzonder veel waarde aan langdurige, vertrouwensvolle relaties met medewerkers en partners.

Familiebedrijf

Marcel Contier richtte La Biosthétique op, Siegfried Weiser en zijn familie maakten er samen een succesvol merk van samen met Contier een succesvol merk. De twee families werkten tientallen jaren zij aan zij. Toen Contier overleed, nam de familie Weiser het bedrijf volledig over. 

Design ohne Titel
Corporate Portrait Jean-Marc Weiser 01 3-2 sRGB 0322
Corporate Portrait Felix Weiser 01 3-2 sRGB 0322
Corporate Portrait Isabelle Weiser 01 3-2 sRGB 0322
Corporate Portrait Isabelle Weiser 01 3-2 sRGB 0322
Design ohne Titel
Corporate Portrait Jean-Marc Weiser 01 3-2 sRGB 0322
Corporate Portrait Felix Weiser 01 3-2 sRGB 0322

Siegfried Weiser runt La Biosthétique nu samen met zijn kinderen Jean-Marc, Felix en Isabelle - met een sterk besef van continuïteit en traditie en een even sterk gevoel voor innovatie en dynamiek. Op deze manier worden schijnbare tegenpolen op een unieke manier verenigd.

Opgebloeid in Parijs, geworteld in het Schwarzwald

Design ohne Titel (59)
Design ohne Titel (58)
Design ohne Titel (56)
Design ohne Titel (57)
Design ohne Titel (59)
Design ohne Titel (58)


Paris

We zijn geboren in 1948 in het hart van Parijs. Ons hart klopt voor Parijs - de bakermat van de haute couture. Gekenmerkt door Frans gevoel voor stijl en Duitse precisie, zetten we trends en leggen we de nadruk op individuele schoonheid.



Schwarzwald

Vandaag de dag putten we rust en puurheid uit de natuur van het Zwarte Woud, waar we produceren volgens de hoogste kwaliteitsnormen. We gebruiken alleen ingrediënten van hoge kwaliteit en richten ons op duurzame productieprocessen. De natuur van het Zwarte Woud is niet alleen onze thuisbasis en inspiratiebron, maar ook het centrum van onze research en productie. Werken in harmonie met de natuur staat bij ons centraal.


Design ohne Titel (64)
Design ohne Titel (60)
Design ohne Titel (61)
Design ohne Titel (63)
Design ohne Titel (62)
Design ohne Titel (64)
Design ohne Titel (60)
Design ohne Titel (61)
Design ohne Titel (63)
Design ohne Titel (62)

Schwarzwald

Vandaag de dag putten we uit de rust en puurheid van de natuur in het Zwarte Woud, waar we de hoogste

van de hoogste kwaliteit. We gebruiken alleen hoogwaardige ingrediënten en richten ons op duurzame productieprocessen. De natuur van het Zwarte Woud is niet alleen onze thuisbasis en inspiratiebron, maar ook de thuisbasis van onze research en productie. Werken in harmonie met de natuur is een centrale zorg voor ons.

Verantwoordelijkheid en duurzaamheid

Als familiebedrijf richten we ons op duurzaam succes op de lange termijn. Helpen om de toekomst voor de komende generaties vorm te geven is een van onze belangrijkste zorgen. Dit vereist de hoogste kwaliteits- en innovatienormen voor ons en onze producten. Ons langetermijnperspectief wordt ook weerspiegeld in onze duurzame benadering van mensen, milieu en klimaatbescherming staat bij ons centraal.

Corporate Black Forest 02 3-2 sRGB 0322
Ingredient Image Roses 14 3-2 sRGB 0922
Corporate Black Forest 01 2-3 sRGB 0322
Corporate Black Forest 01 2-3 sRGB 0322
Corporate Black Forest 02 3-2 sRGB 0322
Ingredient Image Roses 14 3-2 sRGB 0922